Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KrisG
11-03-2011, 03:22 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-30-2012 om 01:15 AM door KrisG.)
Bericht: #1
KrisG
ik hoop met dit forum een ontmoetingsplaats te creëren voor liefhebbers van klassieke muziek

de concertverslagen hier op het forum zijn natuurlijk subjectief, ik vind mezelf een amateur-luisteraar en dus zeker geen professionele criticus Wink

ik heb in mijn jeugd een 3-tal jaar notenleer gevolg en 2 jaar klarinet gespeeld, maar dan afgehaakt, klassieke muziek is wel steeds blijven sluimeren in mij en ik ben al van jongs af aan de KEW blijven volgen

de laatste 5-6 jaar is het een echte passie geworden, het hangt beetje van seizoen tot seizoen af, maar het gebeurt dat ik naar meer dan 50 concerten per seizoen ga

ik heb twee absolute favorieten : Mahler en Shostakovich, kort daarna gevolgd door Prokofiev, Rachmaninov, Bruckner en Richard Strauss
Dvorak en Grieg vind ik ook top

Mozart, Haydn, Bach, Brahms, Beethoven,... kunnen me minder boeien

bij de orkesten ben ik fan van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Mariinsky, Sint-Petersburg, Wiener, Berliner,...

en bij de dirigenten : Abbado, Dudamel, Gergiev, Temirkanov, Yannick Nézet-Séguin,...

op piano heb ik een boontje voor : Anna Vinnitskaya, Severin von Eckardstein, Denis Matsuev, Simon Trpceski, Denis Kozhukhin,...

en op viool : Baiba Skride, Yossif Ivanov, Vadim Repin, Christian Tetzlaff,...

ik luister ook nog naar Metal (jeugdzonde Blush), met Dimmu Borgir als mijn favoriete band

mijn overige interesses : wijn, sport, wetenschap, schaken en mijn tuin
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie