Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lang Lang
12-26-2012, 04:10 PM
Bericht: #1
Lang Lang
gisteren tijdens het zappen de laatste minuten gezien van het 2e Pianoconcerto van Rachmaninov (misschien wel het mooiste wat ooit voor piano en orkest is geschreven? Wink > voer voor discussie natuurlijk) met Lang Lang op piano, jammer dat ik enkel het laatste stuk heb gehoord, maar ik zat toch direct "in" het stuk : bij Rachmaninov hoor je toch heel snel of de solist en het orkest die Russische ziel hebben of niet, tot mijn grote vreugde was het met een "volwassen" strijkerbezetting (ik schat de complete 60) gespeeld, ik vind het super als er een groot orkest weerwerk biedt tegen de piano (iets dat eigenlijk enkel bij Rachmaninov echt super werkt vind ik), het was trouwens de Berliner met Rattle Smile Lang Lang heeft echt enorm snelle vingers, in de finale zat er nog een enorme versnelling, ik geloof dat het oog iets van een 14 beelden per seconde kan verwerken, maar dat was precies niet voldoende om zijn vingers te volgen Wink nu wel echt zin gekregen om hem eens aan het werk te zien, de vorige keer in Bozar met het KCO was het programma niet echt mijn ding, volgende keer beter Smile
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie