Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mahler 9 in Utrecht
02-05-2019, 11:55 PM
Bericht: #1
Mahler 9 in Utrecht
Zondagavond ben ik naar Utrecht getogen om daar de laatst voltooide symfonie van Gustav Mahler te luisteren.Het Nederlands Jeugd Orkest stond onder leiding van Gustavo Gimeno die behoorlijk Nederlands kan praten wat hij dan demonstreerde bij de inleiding met de eveneens(zeer)goed Nederlands bespraakte Fransman Michel Khalifa.Al vanaf het begin wist ik dat het goed zat.
Alle zachte passages klonken als kamermuziek en dat maakt het contrast met het¨dood¨thema in het eerste deel zo geweldig.
Minpuntje waren de klokken die gebruikt waren in het eerste deel die ik nauwelijks gehoord heb en voor mij is dat gedeelte het hoogtepunt van dat deel.
De dirigent had het orkest heel goed onder controle en op geen moment vloog het uit de bocht en dan te denken dat dit allemaal jongen mensen zijn echt super.
Echt uitblinkers waren er niet het hele orkest blonk uit en het einde in het laatste deel was werkelijk adembenemend.
Dit alles gevolgd door een luid applaus en gejuich(zeer verdiend)en een super avond

Gehoord Mahler symfonie nummer 9
TivoliVredenburg
Nederlands Jeugd Orkest olv Gustavo Gimeno
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-06-2019, 12:13 AM
Bericht: #2
RE: Mahler 9 in Utrecht
Fijn om te lezen. Gustavo Gimeno is een goede Mahler-dirigent! Ik hoor dit werk binnen 2 weken met de Wiener.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie