Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Britten/Sjostakovitsj De Doelen RPHO
11-07-2015, 12:59 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-07-2015 om 07:57 PM door Razin.)
Bericht: #1
Britten/Sjostakovitsj De Doelen RPHO
Zoals ik al had vermeld bij de agenda was vandaag de avond dat Simone Lamsma
het Vioolconcert van Benjamin Britten zou spelen met het RPHO olv Jaap van Zweden met na de pauze de Vijfde van Sjostakovitsj.
Ik heb genoten van het hele programma,Lamsma was weer uitmuntend in het Vioolconcert en laat zien/horen dat zij tot de top hoort.
Vreemd genoeg luister ik het werk thuis nooit terwijl als ik het live hoor er elke keer weer van geniet,de details laat ik maar achterwege mede door mijn onbekendheid met het werk dus echt een goede recensie wordt dan lastig maar Lamsma's spel blijft geweldig!
Als dat nog niet genoeg was kon ik me daarna nog verheugen op de Vijfde en Jaap van Zweden laat nogmaals zien dat hij de materie goed kent(ik had al de Achtste,Zevende en de Vijfde onder hem gehoord allemaal heel goed en ik denk zelfs allemaal in de Zaterdagmatinee waar de Achtste ook nog op tv te zien was en ik heel ffies in beeld was).
Het Rpho speelde werkelijk waar briljant(ook geen missers bij die hoge noten aan het eind van deel 1 in de hoorn)en de uitvoering was rauw,provocerend en bij vlagen zelfs hard zonder over de top te gaan.
Het hartje had het soms moeilijk en mijn avond was meer dan geslaagd.

Bart
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-07-2015, 11:15 AM
Bericht: #2
RE: Britten/Sjostakovitsj De Doelen RPHO
ik ben ook fan van Simone Lamsma, ze speelt oa een fantastische Sibelius

Jaap van Zweden is idd echt goed in de 5e Shos, ik heb hem al 2x in dit stuk aan het werk gezien, dit gaat diep
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie