Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tchaikovsky en Elgar met Mark Chichon
07-03-2015, 02:22 PM
Bericht: #1
Tchaikovsky en Elgar met Mark Chichon
Mijn eerste live concert met het bekende pianoconcert van Tchaikovsky is me niet zo goed bevallen. Gabriela Montera speelde het te braaf en ik miste ook diepgang, Gilels en Richter blijven hier de referentie. Na dat werk heeft ze wel mooi geïmproviseerd op het derde deel van het vijfde pianoconcert van Beethoven en het eerste deel van diens vijfde symfonie.

Dan Elgar, de Enigmavariaties is een prachtig werk, een meesterwerk zelfs. Marc Chichon deed het niet slecht, maar als je luistert naar de uitvoering van John Barbirolli hoor je onmiddellijk een wereld van verschil. Na het concert dacht ik terug aan de Prokofiev-avond met von Eckardstein en Collon, dat was zoveel boeiender.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-03-2015, 04:07 PM
Bericht: #2
RE: Tchaikovsky en Elgar met Mark Chichon
Jammer dat het wat tegenviel maar mag ik misschien vragen waar het concert werd gespeeld en door welk orkest?

Bart
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-05-2015, 11:08 AM
Bericht: #3
RE: Tchaikovsky en Elgar met Mark Chichon
ik was er ook bij Wink

Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken Kaiserslautern in Bozar (uitwisseling met NOB), ook hier wat budgetproblemen precies als ik de strijkersbezetting zag

ik had er meer van verwacht : mijn zwakste Tchaikovski ooit : geen diepgang en bizarre uitwerking van de melodieën en hierdoor kwam het orkest precies ook niet op dreef en in het stuk, ze kan wel piano/muziek spelen zoals duidelijk werd in haar improvisaties

Enigma Variaties was al wat beter, maar miste diepgang en spanning en de "Last Night of the Proms" afsluiter was veel en veel te snel gespeeld

niet het beste concert van dit (zwakke) seizoen
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:

Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie