7e Shos in Utrecht
|
03-25-2018, 08:41 PM
Bericht: #2
|
|||
|
|||
RE: 7e Shos in Utrecht
Ik ben wat terughoudend geweest met het reageren hierop.Reden hiervoor is dat ik het niet helemaal eens ben met Kris.Inderdaad de zaal was niet stil al had ik geen babbelaars in mijn buurt(zat schuin achter het orkest waar het rustig was)doch de hoesters waren te duidelijk aanwezig.
Wat vond ik van de uitvoering?Nou ik heb ondanks dat ik niet de beste vond die ik heb gehoord(met de Filharmonie in dezelfde zaal met Tang was beter en staat in mijn top 3 van deze symfonie)heb ik toch genoten. Het risico van een live concert is dat je een diirigent of solist tegenkomt die het werk wat je wil horen in een ander daglicht stelt(soms eentje die totaal indruist dan wat je zelf zou willen horen). Zelf had ik niet zozeer een probleem met de versnelling waar Kris het over had en het RFO speelde top. Grootte pluspunt was de controle van de dirigent.De uitvoering met Sequin met het RPHO in de Doelen was een voorbeeld dat het orkest ontspoorde en ik geen muziek meer hoorde en alleen maar klank en lawaai. Gevolg was dat de rest van het werk me niet zo meer kon boeien toen. Daar was de deze avond geen sprake van en ik hoorde zelfs dingen die ik nog niet eerder hoorde. Dan gelijk mijn grootste minpunt en deze is heel moeilijk uit te leggen. Laat ik het zo stellen ik miste de ziel als ik me zo mag uitdrukken. Alles was zo strak en ik wilde ontroerd worden en dat ontbrak. Dit neemt niet weg dat ik me toch vermaakt heb ondanks de tekortkomingen en het RFO stelt me zelden(zeer zelden!)teleur. Conclusie:Ik heb een prima avond gehad al had de Zevende beter gekund maar dat lag zeker niet aan het RFO! |
|||
|
Berichten in deze discussie |
7e Shos in Utrecht - KrisG - 03-24-2018, 12:15 PM
RE: 7e Shos in Utrecht - Razin - 03-25-2018 08:41 PM
RE: 7e Shos in Utrecht - KrisG - 03-25-2018, 09:16 PM
|