![]() |
Preludium concert - Afdrukversie +- Passie voor klassiek (http://www.klassiek.freebb.be) +-- Forum: Recensies (/forum-4.html) +--- Forum: Concerten (/forum-5.html) +--- Discussie: Preludium concert (/thread-70.html) |
Preludium concert - KrisG - 07-21-2013 01:26 PM ik heb gisteren mijn concertseizoen afgesloten met het Preludium concert, het traditionele concert (waarvan de organisatie dit jaar maar laat in orde is gekomen) aan de vooravond van 21 juli, was trouwens maar 1e keer dat ik hiervoor kaarten had, ik had een beetje schrik voor het publiek, maar behalve veel geflits viel het een stuk beter mee dan tijdens het Feest van de muziek, het was gelukkig ook enkele graden minder warm, maar blijkbaar was het op het podium even erg (spots voor de TV-uitzending ![]() het NOB olv Andrew Grams begon met enkele stukjes uit de Schone Slaapster van Tchaikovski : Indroductie - Walz - Rose Adagio, ik moet wel toegeven dat Tchaikovski me steeds minder kan bekoren, maar het was een mooie opwarmer met op het einde toch een mooie intensiteit in het ritmische gedeelte erna kwam de reden van mijn aanwezigheid : het 3e Pianoconcerto van Rachmaninov (of gewoon Rach 3 natuurlijk ![]() ![]() de eerste maten waren wel even slikken : het orkest begon er heel snel aan en ook de eerste pianonoten klonken niet echt als een traditionele Rach 3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() het toch wel zeer korte concert kreeg gelukkig nog een "surprise" : ik moet toegeven dat het slot met de Frivole Framboos echt een super ervaring was, het moet er niet altijd te serieus aan toegaan ![]() de seizoensafsluiter was dus echt een geslaagd concert ![]() (en nu nog mijn seizoensoverzicht typen ![]() RE: Preludium concert - Natalie - 07-21-2013 01:46 PM Een uniek concert, bijgewoond door de koninklijke familie (vanop onze plaats hadden we een goed zicht op Filip en Mathilde). Voor aanvang een enorme chaos omdat het ongenummerde tickets waren. Het was een gedrum van jewelste om plaatsen te bemachtigen. Het pianoconcerto was indrukwekkend. Ik had dit stuk 1 keer eerder gehoord. Na het concert een verrassing: prins Filip geeft een kleine speech; "de kers op de taart is een framboos, een frivole framboos". Een humoristisch stukje klassiek vermengd met moderne muziek. Een leuke afsluiter van een unieke avond. |