Passie voor klassiek
Razin - Afdrukversie

+- Passie voor klassiek (http://www.klassiek.freebb.be)
+-- Forum: Forumleden (/forum-22.html)
+--- Forum: stel u even voor (/forum-23.html)
+--- Discussie: Razin (/thread-186.html)


Razin - Razin - 04-20-2015 07:55 PM

Hallo aan een ieder!Ik kwam via via op dit forum terecht,dat wil zeggen ik wilde weten wat anderen vonden van het concert van DeFilharmonie(diverse concerten in Nederland en Belgie)in mijn geval te Utrecht en wel natuurlijk Vredenburg die na jaren van verbouwen(De grote zaal zag er in ieder geval niet anders uit)weer open is.
Jaap van Zweden had een blessure dus men had in Muhai Tang een waardig vervanger gevonden(de dame die schuin onder me zat was wel erg ontevreden over het feit dat van Zweden er niet was en er werd stevig op log geappt en gemeeld.
Maar ik had een geweldige middag beleefd in Utreg en was erg onder de indruk van de controle van Tang en het vakwerk van DeFilharmonie,top!
Maar goed,mijn naam is Bart en ik ben geboren te Hilversum in het altijd mooie Gooi vlakbij leuke dorpen als Baarn,Soest,Eemnes,Blaricum,Bussum en natuurlijk Naarden en andere natuurlijk.
Ik woon tegenwoordig in Capelle aan den IJssel,tja wat kan ik daarover zeggen,het ligt aan de getijdenrivier de Hollandse IJssel.
Zelf heb ik weinig met Rotterdam en de omgeving.
Ik ben pas echt geïnteresseerd geworden in klassiek toen ik de Proms 2000 een finale hoorde van een groots symfonisch werk waarbij de commentator vermeldde dat het de Zevende symfonie opgedragen aan Sint Petersburg was.
De volgende dag een cd gekocht van het werk en zag toen ook voor het eerst het gezicht van Dmitri Sjostakovitsj op de voorkant(uitvoering van het LSO olv Bernard Haitink).
Vanaf dat jaar ben ik regelmatig op bezoek in de grote concertzalen van Nederland en heb vele mooie momenten meegemaakt.
Mijn interesse gaat natuurlijk uit naar de werken uit de late romantiek(Bruckner,MahlerDvorak en noem maar op)maar vooral Sjostakovitsj blijft mijn absolute top favoriet!
Bart

Bart