![]() |
Grieg en Brahms met het NOB - Afdrukversie +- Passie voor klassiek (http://www.klassiek.freebb.be) +-- Forum: Recensies (/forum-4.html) +--- Forum: Concerten (/forum-5.html) +--- Discussie: Grieg en Brahms met het NOB (/thread-160.html) |
Grieg en Brahms met het NOB - KrisG - 10-19-2014 09:38 PM deze namiddag ben ik naar Bozar gestrompeld om het NOB aan het werk te zien, normaal sta ik op een goeie 3 min van het Centraal station in Bozar, nu was het toch 15 min, het schrappen van het Rotterdams nu dinsdag was een pijnlijke maar juiste beslissing denk ik als opener : All that remains van Julian Philips, een nieuw werk dat in opdracht is geschreven voor de 10-delige 14-18 herdenkingsreeks, en ik die dacht dat de culturele sector op droog zaad zat, er is blijkbaar nog ruimte voor deze folliekes, zucht, over een non-stuk gesproken, het was wel een origineel (mis ![]() na dit misbaksel was het de beurt aan Boris Giltburg, die me een goeie indruk had nagelaten tijdens de KEW, met één van mijn lievelingsconcerti : dat van Grieg, ik verwachtte er (heel) veel van maar die hoge verwachtingen zijn niet ingelost, de laatste keer dat ik dat concerto heb gehoord was met Severin von Eckardstein (met ook een KEW-verleden ![]() ik was eigenlijk vnl voor de Grieg gekomen, kan ook niet anders als er Brahms geprogrammeerd staat na de pauze ![]() het was een snelle, gezwinde uitvoering maar zeker niet de beste prestatie van de dirigent : ik miste wat volume (zal ook wel deels aan de onderbezetting bij de strijkers hebben gelegen), een strakke en daardoor een beetje kille uitvoering, soms ook te veel op zoek naar contrast, de dirigent dirigeert vaak en goed Mahler, en daar heb je dat contrast wel nodig, maar bij Brahms moet je daarin geen extremen gaan opzoeken, zeker en vast een mooie uitvoering, maar geen onvergetelijke, daarvoor miste ik wat warmte |