07-03-2015, 02:22 PM
Mijn eerste live concert met het bekende pianoconcert van Tchaikovsky is me niet zo goed bevallen. Gabriela Montera speelde het te braaf en ik miste ook diepgang, Gilels en Richter blijven hier de referentie. Na dat werk heeft ze wel mooi geïmproviseerd op het derde deel van het vijfde pianoconcert van Beethoven en het eerste deel van diens vijfde symfonie.
Dan Elgar, de Enigmavariaties is een prachtig werk, een meesterwerk zelfs. Marc Chichon deed het niet slecht, maar als je luistert naar de uitvoering van John Barbirolli hoor je onmiddellijk een wereld van verschil. Na het concert dacht ik terug aan de Prokofiev-avond met von Eckardstein en Collon, dat was zoveel boeiender.
Dan Elgar, de Enigmavariaties is een prachtig werk, een meesterwerk zelfs. Marc Chichon deed het niet slecht, maar als je luistert naar de uitvoering van John Barbirolli hoor je onmiddellijk een wereld van verschil. Na het concert dacht ik terug aan de Prokofiev-avond met von Eckardstein en Collon, dat was zoveel boeiender.